Марина Генова

Биография

Марина Генова(1989) завършва „Сценичен и екранен дизайн“ в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“ и „Дигитални изкуства“ в Националната Художествена Академия в София, България.
Нейни работи са показвани в изложби като "Скок в празното" (2021, Гьоте-институт България, куратори: Весела Ножарова и Бояна Джикова, София, България); „Хербариумът като място за съхранение на идеи“ (2021, САМСИ - Софийски арсенал – Музей за съвременно изкуство, куратор Ирина Баткова, София, България); “Кunst-art” (2021, Градска художествена галерия-Варна, Варна, България), “SHOOTING GHOSTS // Филми и видео на български художници” (част от проект на Гьоте-институт 'Moving Images Bulgaria-Germany', куратори: Калин Серапионов и Красимир Терзиев, 2020), “Особен импулс” (2020, Fluca - Австрийски културен павилион, куратор Вълко Чобанов, Пловдив, България), “Тук храната не се разваля” (2020, галерия “Галерия”, куратори: Албена Баева и Рене Беекман, София, България), “Невидими градове” (част от официалната програма на Пловдив - Европейска столица на културата 2019, куратор Йово Панчев, Пловдив, България), „Електронни сънища“ (2019, Галерия +359, куратор Албена Баева, София, България), „Подаръкът“ (2018, ИСИ, София, България), „Критикувайки медията“  (2017, галерия Credo Bonum, София, България), „Играчкофилия и играчкофобия“ (2016, ИСИ, София, България) и др.


За автора

В своята работа Генова изследва влиянието на бързоразвиващите се технологии и мрежи върху идеологическите, икономическите и политическите структури, през популярната култура и постмодернистичните реалности.


Галерия

Марина Генова

know- how, 2021.

Инсталация

Детайли

  • Материал: видео, 3д принт

  • Описание: Инсталацията Know- how очертава симулакрум, в който се преплитат реални съществуващи събития, CGI пространства и фантастика, които образуват взаимосвързан реактивен комплекс. Недостижимото бъдеще и миналото съжителстват; това не е дистопия, а реалистично бъдеще, което отчита качество, при което става по-трудно да се направи разлика между въображаемите и реалните равнини.

Марина Генова

VS, 2020.

Видео Инсталация

Детайли

  • Широчина: 0.00 mm    Дължина: mm    Дълбочина: mm   

  • Описание: Vs. ни въвежда в интимния свят на двусмислените отношения между мета-изкуството и произведението на изкуството, разкривайки ни техните собствени, често недооценени отношения.

Марина Генова

Нова зона на комфорт, 2019.

Видео

Детайли

  • Материал: видео/ 3д анимация

Марина Генова

Shopgifters, 2018.

Скулптура

Детайли

  • Фотограф: Калин Серапионов
  • Материал: течен камък, смола, акрил
  • Широчина: 10.00 cm    Дължина: 20.00 cm    Дълбочина: 8.00 cm   

  • Описание: *стоки, натоварени с културно съдържание

Марина Генова

lobbyist©, 2017.

Видео Инсталация

Детайли


  • Описание: Съвместното съществуване между музеи и галерии продължава, общите им стратегии стават все по-очевидни и видими. Логиката зад магазина за подаръци позволява на посетителите да се ангажират търговски с „нетърговски“ културни и исторически обекти. Това е естествен процес в музейното пространство, но все още нов за галериите. Можем дори да кажем, че съвременното изкуство не е нищо повече от смесица от обичайни предмети, на които ние случайно сме придали специален статут. Но ако това не е вярно, какви са критериите за този статут ?! Какво е това, което отличава нашите „артистични/художествени“ произведения от „обичайните ежедневни предмети“, особено когато споделят общи инструменти за производство и разпространение. Благодарение на нестабилната вътрешна логика на съвременното изкуство и все по -разширяващите се търговски пазари, обектът на изкуството сега живее на ръба. Дали някога ще пробие, задвижван от ускоряването на пазарите, или ще остане изолиран между две икономики?