Петко Танчев

Биография

Петко Танчев е роден през 1985 г. в Пловдив. През 2010 г. се дипломира като магистър по сценография в Национална Художествена Академия, София и по-късно продължава обучението си като докторант в специалност „Дигитални изкуства“. От 2016 г. преподава дисциплината “Инструменти за визуално програмиране“ в същата специалност. Съосновател е на аудиовизуален колектив Мелформатор и творческо студио SenseLab.
Петко Танчев е визуален артист, който използва софтуерни системи и медийно съдържание. Неговата професионална творческа дейност включва редица авторски инсталации за национални и международни фестивали, аудиовизуални пърформанси, проекти за дигитална сценография, видео мапинг прожекции, интерактивни дизайни в областта на рекламната индустрия и видео арт произведения. През 2009 г. работи по сценографията и видео дизайна на представлението „Четири стаи“ в Театър София, удостоено с две награди „Икар“ в категориите сценография и майсторско техническо осъществяване. През 2015 г. създава мащабната интерактивна инсталация CNNCTR върху фасадата на бившия Партиен дом в Пловдив, продуцирана от OneDesign Week. От 2016 г. е куратор на модула за дигитални изкуства Creative Media Lab, част от програмата на фестивал „НОЩ/ Пловдив“. През 2018 г. създава сценографския проект за операта „Мадам Бътърфлай“ на Държавна опера Пловдив, удостоен с награда Пловдив. През 2019 г. работи по редица проекти от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата, сред които представлението „Одисей“ на Драматичен театър Пловдив и гала откриването на фестивала „Opera Open” със спектакъла „Огънят/ Празникът“, носител на награда „Пловдив“ в категория „Съвременни мултижанрови изкуства“.
Петко Танчев често си сътрудничи с български и международни артисти от различни творчески сфери. В периода 2017-2019 г. той разработва интерактивни визуализации за три танцови пърформанса на изпълнителката Риа Мърфи и нейното студио Aerial Cirque, продуцирани от Culture Night Dublin. През 2018 г. взима участие в едномесечната резиденция Laboratorio de Interactividad Corporal (Body Interactivity Laboratory) на Центъра за изследвания в областта на инженерството, медиите и пърформанса към Калифорнийския университет в Лос Анджелис (R.E.M.A.P. – UCLA), проведена в cheLA, Буенос Айрес. През 2020 г. работи заедно с режисьора Крис Болдуин и артистите Чарли Каучи и Андрю Аламанго за реализацията на проекта Valletta Pageant of the Seas в Малта, продуциран от Valletta Cultural Agency. 


За автора

В работата си Петко Танчев комбинира пространствено мислене и инструменти за визуално програмиране. Той експериментира с различни интерактивни технологии в областта на инсталацията, пърформанса и сценографията. Голяма част от проектите му имат site-specific характер и са насочени към изкуство в публична среда. Неговите виртуални светове преосмислят аспектите на физическата действителност, като я изпълват с нов смисъл и значение.


Галерия

Петко Танчев

Вратите на съня, 2020.

Дигитално изкуство

Детайли


Петко Танчев

Il Mappa - Valletta Pageant of the Seas, 2020.

Site-specific

Детайли

  • Фотограф: Зигли Джонатън Борг
  • Материал: Осветление, видео проектори
  • Размери: Свободен размер

  • Описание: Il-Mappa - аудиовизуално представление, продуцирано от Valletta Cultural Agency като част от събитието Valletta Pageant of the Seas в Grand Harbour, Малта.

    Под художественото ръководство на Крис Болдуин, платната на 60 лодки бяха трансформирани в екрани, показващи изображения на различни членове на малтийската общност, докато гласовете на няколко белтинци разказваха своите истории за работата, която преди са извършвали с ръце. Прожекциите са специално проектирани за този повод от концептуалния директор Чарли Каучи, а оригиналният саундтрак на шоуто е създаден от Андрю Аламанго. Дизайнер на осветлението и координатор на визуализациите е Петко Танчев.
  • Препратки и връзки: https://petkotanchev.wordpress.com/2021/01/25/il-mappa-pageant-of-the-seas/

Петко Танчев

Одисей, 2019.

Дигитално изкуство

Детайли

  • Фотограф: Александър Богдан-Томпсън
  • Материал: Видео проектори, компютър
  • Размери: Свободен размер

  • Описание: Визуалната среда на театралното представление Одисей е базирана на специално създадена система за моушън тракинг в реално време. Медийното съдържание се генерира в TouchDesigner чрез шейдъри, партикъли, техники за 3D рендеринг и пост-процесинг ефекти. Визуализациите реагират на движението на актьорите, като рисуват абстрактни текстури и разширяват техните тела по сцената.
    „Одисей” е проект на Драматичен театър-Пловдив, част от програмата на Пловдив –Европейска столица на културата 2019. Драматургията е създадена по текстове на Омир, автор Александър Секулов.
    .
    режисьор - Диана Добрева
    сценография и костюми - Мира Каланова
    интерактивна дигитална среда – Петко Танчев (SenseLab)
    музика - Петя Диманова
    музика на живо – Янис Пантазис
    хореография - Деян Георгиев
  • Препратки и връзки: https://petkotanchev.wordpress.com/2019/03/22/odysseus/

Петко Танчев

CNNCTR, 2015.

Дигитално изкуство

Детайли