Биография
Майа Антова - Майото (родена е през 1973 г. в София) е творец, която създава творби комбинирайки пърформанс, инсталация, видео и дизайн. Интересува се от социалните и човешки промени, вдъхновени от дигиталната революция, как човека ги използва и е използван от тях. В работите си проследява напластявания – културни, социални, духовни и физически. През 2018 г. става доктор по “Педагогика на изкуството” и притежава магистърска степен по “Сeмиотика на изкуството” (2006) от СУ “Св. Климент Охридски. Успоредно с артистичната си практика е съавтор и илюстратор на обучителни програми, учебници и наръчници за водна безопасност. От 1998г. е част от екипа на сдружение „Изкуство в действие”.
Самостоятелни изяви:
- Инсталация „Спомени 1”, MOVING THE BOUNDARIES/4, Белград, 2018
- Самостоятелна изложба „Лудизация“- галерия „Етюд“, София, 2016
- Самостоятелна изложба „Близки и далечни“ - Вианден, Люксембург, 2016
- Лекция „Живо действие“, клуб „Визуална фантазия”- Н Х А, София, 2016
- Инсталация „Спомени”, „ВИРСКИ ФЕСТИВАЛ НА ИЗКУСТВАТА“- Черна Гора , 2016
- Видео инсталация „Blay“, Ателие „Пластелин“ - София, 2016
- Пърформанс „I can too“ – Международен вечер на пърформанса “Измиване на ръцете”/ „Студио проjектиране”, София, 2013
- Пърформанс „Без име...XХXL” и „Колкото толкова, толкова повече” -“Червената къща”, София, 2010
- Пърформанс "Напластявания III”- проект БРОД - "Motorenhalle" - център за съвременно изкуство Дрезден, Германия, 2008
- Инсталация ‘’We do it“ - галерия "Аrsenal" - Познан, Полша , 2001
Групови пърформанси след 2010:
- Пърформанс “Постмодерно пътуване във виртуалното” с проф. Орлин Дворянов и видео-монтаж – Венцислава Стоянова /Ниш, Сърбия/, 2015;
- Пърформанс „ Allegro Piu Non Troppo - 4” и „Апория на близостта- 3” – Международен фестивал на пърформанса, с Десислава Цонева, Стела Инчовска и Орлин Дворянов , Майнц, Германия , 2012
Пърформанс фестивали :
- “DIGITAL LOOP” /проект от три големи събития “Friend Request”, “Like Life”, “Bacterial Files”, София, България, 2016;
- „Sofia Underground “ -2007, 2008, 2009, 2015, 2016, 2017;
- „Синьо отблъскване“ (галерия „Куб“, Лайпциг, Германия, 2010);
- „Арте е Вита“ (Барт, Германия, 2007);
- Театърът на абсурда "Йожен Йонеско” (Букурещ, Румъния, 2002)
Галерия
Майото
Колкото толкова, толкова повече, 2010.
Пърформанс
Детайли
- Материал: Isadora®, биологично тяло, камери
- Собственост на: Майото
- Описание: Със замъглени възприятия бродим из Мрежата .
Прекосяваме случки, събития, действия… Реалности?
Парчета. Откъси. Препратки. Ежедневието ни е наситено, изгубено в мъгла от възприятия, в мрежата на електронните технологии. Безкрайно забързано и разбъркано. Важно е да е повече. Искаме повече, очакваме повече, нуждаем се от повече. Но какво правим с това повече? - Авторски права: Майото
Майото
LOOP, 2015.
Пърформанс
Детайли
- Фотограф: Виолета Апостолова
- Собственост на: Майото
- Описание: Прожектира се филм на НАСА, за най-добрите постижения в разработването на андроиди. Автора е закачен с ластици за стената.- 35 мин.
- Авторски права: Майото
Майото
Спомени, 2018.
Инсталация
Детайли
- Фотограф: Майото
- Материал: платно, коса, брашно и пепел
- Широчина: 80.00 cm Дължина: 120.00 cm Дълбочина: cm
- Размери: Три платна с ръчна бродерия - 80/120
- Собственост на: Майото
- Описание: В опит да пренапишем историята си, няма ли опасност да отрежем корените си? Цифровизирането уж ни предоставя свободата да запазваме спомените си и миналото, но същността му е крехка и лесно променлива. Ставаме невнимателни и лесно може да забравим истината, кодирана в спомените ни.
Oblivium signum negligentiae!
Три платна, ръчно бродирани с човешка коса /Българска шивица, Cмърт или Cвобода, интегрална схема/ в основата им - брашно и пепел. - Авторски права: Майото
Maйото
Layers Up, 2004.
Пърформанс
Детайли
- Фотограф: Luise Schröder
- Собственост на: Maйото
- Описание: Опитваме се по всякакъв начин да прикрием истината за своята тленност. Поддържаме илюзията, като се покриваме с различни пластове: кожа, дрехи, грим....
Успяваме да заблудим сетивата, доброволно се съгласяваме да бъдем “измамени” за истинността на истинския ни образ.
Електронният образ е следващият ни защитен пласт, чрез него ни се струва, че все повече се доближаваме до идеята за нематериалност на физическата същност. В момента който постигнем виртуалния си образ, ние се въобразяваме като идеални обекти, симулакруми на идеята за себе си. Зачертаваме страха от тленността. Единствено фалшивото ни носи утешение. - Авторски права: Maйото
Майото
Пепел и брашно, 2007.
Пърформанс
Детайли
- Описание: Тази работа е продължение на проследяването на напластявания културно-социални, национални, емоционални, биологични, синтетични и т. н.
Пластове ни покриват. Успяваме да заблудим сетивата; доброволно се съгласяваме да бъдем „измамени” за истинността на истинския ни образ...
Зачертаваме страха от тленността. Единствено фалшивото ни носи утешение.