Биография
Любомир Кръстев е роден 1983 в Русе, 2008 завършва магистърска степен с графика в Академия за Музикално Танцово и Изобразително Изкуство, Пловдив. Някой от неговите самостоятелни изяви включват 2016 The Industrial Temple, Нощ на музеите и галериите, Пловдив; 2013 Форсиране на избора, Национални есенни изложби, Пловдив; 2011 Галерия ”Арт алея”, София; 2008 Галерия ”Автограф”, Пловдив. Сред участията му в групови изложби, конкурси и кураторски проекти може да се споменат: 2019 „ФОН: Млади автори от Пловдив“ проект на галерия SARIEV Contemporary; „Поколение между разруха и ентусиазъм“, кураторски проект на Албена Михайлова-Бенджи, представен от AM Contemporary като специален гост на LISTE, Art Fair Basel; 2017Tractatus Locus - Пространството в съвременната художествена творба, кураторски проект на Кристина Шрай в Български културен институт- Дом Витгенщайн, Виена, Австрия; 2012 Нови попълнения 2010 - 2011, СГХГ, София, България. The Fifth Beijing International Art Biennale. Fusion-International Contemporary Intaglo Print Inviation Exhibition, China. През 2016 Кръстев е Бенефициент на програмата за подпомагане; към наградата „Гауденц Б. Руф”. През 2010 и 2015 е гостуващ артист в резидентната програма на International Artist Village, Гуанлан, Китай; през 2012 получава награда за графика от Национален конкурс на Алианц, Пловдив; 2009 е награден на Национален конкурс за млади художници, критици и куратори, София, България. Живее и работи в Пловдив.
За автора
Изкуството на Любомир Кръстев е концентриран процес на наблюдение и интерпретация на реални обекти и действителността сама по себе си. В ранните си творби той превръща индустриални пейзажи и обекти в монументални естетически обекти, придавайки им метафорично значение и състояние на съществуване извън естествения им контекст. Използвайки внушението на черно-бели фотографии на тези промишлени битови предмети, които в последствие пресъздава чрез разнообразни графични техники, създавайки една различна обективност и естетическа среда.
Метафорично тези творби представляват отражение върху човешката намеса в природата и „следите”, които оставяме след себе си. Това твърдение е доразвито в работата "The Industrial Temple" мултидисциплинарен и многопластов проект. Мощен абстрактен обект, напомнящ въображаема индустриална машина, намиращ се в празно и студено пространство. Офорт, акватинта, движение и звук създават монументална визия на това хипотетично пост-апокалиптично място на индустриалния култ. Самото заглавие е конфликт между шумна производствена среда и тихо място на поклонение. Наблюдателят е притеглен от суровата, детайлна текстура и големия формат на произведението. Това също е и метафорично представяне на диаспората на човека в индустриалния свят.
"Scar Field" представя друго абстрактно място, земната кора. Композицията е широк пейзаж с набраздена и празна повърхност. Червените пастелни петна излизат като вулканична магма от ядро на кратер. Сажди се издигат във въздуха. Образът е тревожна картина, която носи чувство на безпокойство и дори страх.
- Златина Костова
Галерия
Любомир Кръстев
Sublime, 2019.
Видео Инсталация
Детайли
- Размери: свободен размер
- Описание: Звук: Трифон Ташев
Любомир Кръстев
Deranged, 2019.
Рисунка
Детайли
- Материал: фото трансфер, спрей, молив за стъкло, течна гума- рисунка на медна плоча
- Широчина: 64.00 cm Дължина: 100.00 cm Дълбочина: cm
Любомир Кръстев
Scar Field, 2017.
Живопис
Детайли
- Фотограф: Любомир Атанасов
- Материал: офорт, акватинта, пастел и въглен на хартия
- Широчина: 145.00 cm Дължина: 200.00 cm Дълбочина: cm
- Описание: Проектът е реализиран с любезната подкрепа на Награда Гауденц Б. Руф за ново българско изкуство.
Любомир Кръстев
Scar Field, 2017.
Обект
Детайли
- Фотограф: Любомир Атанасов
- Материал: 4 гравирани медни плочи
- Широчина: 145.00 cm Дължина: 200.00 cm Дълбочина: -0.08 cm
- Описание: Проектът е реализиран с любезната подкрепа на Награда Гауденц Б. Руф за ново българско изкуство.