Вальо Ченков

Биография

Вальо Ченков е роден през 1966 г. в Свищов, България. Живее и работи в Мюнхен, Германия и Ореш, България. Завършва Художествената академия в София и Мюнхенската художествена академия. Скорошните му самостоятелни изложби са: “Traumraum”, галерия Royal, Мюнхен, Германия (2018); „През три морета … в пето”, галерия Кредо Бонум, София (2018); „König des täglichen Nichts“, бившата сграда на затвора във Фрайзинг, Германия (2017); „Minga – Moon“, галерия Florian Sundheimer, Mюнхен, Германия (2016); „Kunschelecke, raue Decke“, Projectroom Nagel-Draxler, Кьолн, Германия (2014); „Слънчев ден и шкурка по гърба” (2014) и „…ей сега и за малко…” (2012) в галерия Sariev Contemporary. Ченков е участвал в редица групови изложби, сред които „The Day After Yesterday“ (с Винсент Мицев), Kunstpavillion Мюнхен, Германия (2017); “V&V TV”, 56. Венецианско биенале (с Винсент Мицев), галерия Royal, Мюнхен, Германия (2015); „Защо Дюшан? От обекта до музея и назад (125 години)“ с куратор Мария Василева, САМСИ (2012); ”Conviction”, куратор Уени Уонг (a.o.), музей Dafen, Китай (2010); “Sweet Case Eluminated”, куратор Катя Ангелова (a.o.), музей MAC/VAL, Париж (2007); ”Fuori Uso”, куратор Агнес Koлмайер, Пескара, Италия (2005); “Poesie Summer“, куратор Ян Хоет, Watou, Белгия (2018). През 2018 г. участва в Международното биенале за съвременно изкуство в Рига (RIBOCA1).
Ченков е бил номиниран за Наградата на М-тел за съвременно българско изкуство (2011).
Вальо Ченков е представляван от галерия Sariev Contemporary, Пловдив от 2012 г.


За автора

Моят подход е реакция на строгото структуриране на обществото, в което работя и над което размишлявам. Германското чувство за структура е безмилостно и често намирам, че ме води до деструктивни жестове. Обикновено започвам конструктивно, като се стремя към конкретен резултат, но след това идва моментът (най-интересния момент!), когато загубя контрол и "колата се отклони от пътя". Нямам никакъв интерес в това, което се държи под контрол, но преди да стигнете до този момент на предаване на контрола, трябва да се свърши много, трябва да се подготвите стриктно. Катастрофите понякога могат да бъдат много продуктивни. Често мисля за откриването на Америка, на шампанското, пеницилина, аспирина... Всички те са несполуки, които са довели до прогрес. Опитвам се да държа очите си широко отворени, за да не пропускам точния момент.
- Вальо Ченков

Вальо Ченков е технически много умел, което е от решаващо значение за оцеляването на живописта във времена, когато е обявена за мъртва. Той смесва в значителни дози скептицизъм и отражение, без да претендира за гениалност.
- Aннегрет Ерхард, списание Weltkunst, 2013


Галерия

Вальо Ченков

Заблуден герой, 2015.

Живопис

Детайли

  • Материал: картон, масло
  • Широчина: 70.00 cm    Дължина: 60.00 cm    Дълбочина: cm   

Вальо Ченков

Bone Idea for my Dear, 2018.

Живопис

Детайли

  • Материал: маслени бои върху платно
  • Широчина: 175.00 cm    Дължина: 125.00 cm    Дълбочина: cm   

Вальо Ченков

Rafter, 2017.

Живопис

Детайли

  • Материал: маслени бои върху дърво
  • Широчина: 150.00 cm    Дължина: 130.00 cm    Дълбочина: cm   

Вальо Ченков

Ripster, 2017.

Живопис

Детайли

  • Материал: маслени бои върху дърво
  • Широчина: 140.00 cm    Дължина: 120.00 cm    Дълбочина: cm   

Вальо Ченков

Bad Option, Good Option, 2017.

Живопис

Детайли

  • Материал: маслени бои, хартия
  • Широчина: 90.00 cm    Дължина: 70.00 cm    Дълбочина: cm